Zon in Reims

11 april 2014 - Reims, Frankrijk

Bedankt Gerrard voor het bestellen van dat mooie weer. Het is gelukt! Zit nu in de zon op het terras van de jeugdherberg in Reims. Vandaag wat korter gelopen omdat ik vanmiddag in Reims de kathedraal wilde bekijken. Erg mooi. Na 2 koudere dagen is de zo'n zoals gezegd weer terug gelukkig. Ik heb de afgelopen 2 nachten gratis overnacht in een gemeentelijke voorziening. Er zijn in Frankrijk meerdere gemeentes die aan pelgrims een overnachting aanbieden. Stel je er niet te veel bij voor hoor. In Chateau Porcien was de gite die daarvoor bestemd was vol dus mocht ik slapen in de kleedkamer van de voetbal vereniging. Oei wat een harde bankjes met alleen mijn thermo matje er op. Maar wel een douche dus ok. Er was ook een man die met zijn tentje naast het voetbalveld ging staan. 's Avonds was er ook nog een voetbal training. Geen ontbijt uiteraard, daar moet je zelf voor zorgen. Vannacht geslapen in de gite van Bazancourt. Ik was er als 1e dus was verzekerd van een plek. Na mij kwamen nog 3 pelgrims. 2 Hollandse dames uit Huizen en 1 Belg. Vandaag met hen opgelopen en vannacht slapen we weer in dezelfde kamer hier. Een van hen snurkt verschrikkelijk helaas. Morgen houden zij een rust dag maar ik ga verder. Wil nu ook wel weer alleen verder. De route vandaag was saai en stoffig. Zit nu in de champagne streek. Je kunt hier in de jeugdherberg zelfs champagne bij het eten krijgen. We hebben gisteren ook met z'n vieren gegeten. Natuurlijk nemen we een goedkoop menu a la pelgrims, zoals ook alle overnachtingen super cheap moeten zijn. Lukt aardig dus. In deze voorziening is zelfs een wasmachine en droger. Wat een luxe. Uiteraard moet je er wel voor betalen, maar wij hebben de was van ons vieren bij elkaar gedaan. Morgen krijgen we hier wel ontbijt dus het kan niet beter. Onderweg kom ik steeds aardige mensen tegen die informeren naar mijn tocht of me iets toestoppen zoals fruit of mueslirepen. Zo schattig vind ik dat. Begin het thuisfront wel te missen. Haha en ik zit pas in week 2...!!!

1. Louise:
    11 april 2014
    Fijn dat het goed met je gaat,hopelijk zijn je blaren een beetje aan het genezen.Wel lastig dat je wat heimwee krijgt.Hopelijk kun je dat een beetje van je afzetten en blijven genieten van je droomreis!!!Sterkte en succes de komende dagen!!!!
  2. Wil metske:
    11 april 2014
    Hallo Liesje fijn dat het weer wat warmer is, hoe gaat het met de blaren? Je heb al een flink stuk gelopen, ik zou het je niet na kunnen doen. Ik zou zeggen hou de moed er maar in. We zien uit naar je volgende verslag.
    liefs pa
  3. Adrie dorst:
    11 april 2014
    Hoi Lies, Wat leuk om weer wat van je te lezen. Die bankjes van de voetbalkantine zien er vreselijk uit, ben je er niet halverwege de nacht afgeknikkert?
    Hopelijk gaat je heimwee snel over. Zet hem op en hopelijk blijft het weer goed.
  4. Josje Groot-v.d. Brandt:
    12 april 2014
    Hoi Annelies. heerlijk voor je dat er weer een zonnetje bij is. Ik sluit me bij de vorige aan, het is echt een wonder als je niet 's nachts van die bank afgevallen bent, ziet er zeer oncomfortabel uit. Ja je hebt nog even te gaan, hou vol even een babbeltje met het thuisfront en misschien gaat het dan weer beter.
    Succes maar weer.
  5. Wil metske:
    hoi lieverd.
    Schandalig lang gewacht met schrijven. Ik had het druk op mijn manier. Wat fijn dat je weer zon hebt. Jij geniet altijd van ieder streepje zon. Wil jij in een volgend schrijven bij benadering zeggen hoeveel km er nu op zitten. Ben benieuwd. Bedankt voor je paaskaart. Wat ben je toch attent, dat je dat nog geregeldhebt voorje wegging. Maar zo is onze Lies. Meissie hou nog ff vol he. Ik ben in gedachten regelmatig bij je.
    Mams
  6. Marcel H:
    Ha, Annelies.
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Je hebt al mooie ontmoetingen gehad! Is het jou ook opgevallen dat vanaf Zuid Limburg de weg bezaaid ligt met walnoten? Ik heb me daar erg over verbaasd; geen boom en de omgeving en om de honderd meter een halve walnoot. Nou ja, iedereen ziet weer andere dingen. Wat die blaren betreft (ik las dat iemand steriele gazen adviseerde, steriele haha). Ik hoorde pas na twee maanden dat het enige wat zou helpen is een extra paar (hele dunne) sokken te dragen. Ik heb het niet uit kunnen proberen, de meeste blaren zijn sowieso na twee weken wel voorbij. En elke avond even de inlegzool uit de schoen halen, om te drogen. Wat nog het beste helpt is om je heen kijken en genieten van al het moois. Dan heb je ook minder last.
    Maar dat zul je al wel ontdekt hebben.
    Groeten uit Deventer
  7. Frits:
    13 april 2014
    Leuk om je verslag te lezen. Goeie reis!
  8. Henk & Ellen:
    14 april 2014
    Je gaat lekker Annelies! Zo onderweg begint pas echt de training en straks wil je geen dag meer stoppen.Gelukkig heb je voor de tijd van het jaar aardig weer.
    Leuk om allemaal te lezen en ook dat het vinden van een overnachting aardig lukt.. Noord-Frankrijk is toch het lastigste, bij Vezelay wordt het al makkelijker en vanaf Puy en Vezelay erg makkelijk (heb ik begrepen). Je weet: je bent welkom bij ons en we halen je wel op en brengen je terug naar je vertrekpunt (van die dag).
    Vooral al die onverwachte ontmoetingen lijken mij heerlijk. Succes!
    Groeten uit Panneçot
  9. Marijke:
    15 april 2014
    Hoi Annelies. Wat ga je hard, zeg. Goed hoor. Toch ook af en toe rust nemen hoor, dat is beter voor lijf en geest. Niet alleen mis jij het thuisfront, omgekeerd is dat zeker ook het geval. Niets van aantrekken want deze tocht gunnen we je allemaal. We lopen in gedachte met je mee ( is gemakkelijker). Marijke
  10. Louise:
    16 april 2014
    Leuk om weer wat van je te horen,hopelijk blijft het de komende tijd droog en heb je genoeg aan je fleece vest.