Nog 40 km: Annelies

23 juni 2014 - Arzúa, Spanje

Daar ben ik weer. Ik kan Santiago haast al ruiken, ik zit er nog maar 40 km vanaf! Het hangt van Bert af of ik dit morgen in 1 x ga lopen, of dat ik die afstand verdeel over 2 dagen. Als hij morgen ook op een afstand is die in 1 dag te fietsen is dan ga ik dus morgen "all the way"! Ik ben nu al een paar dagen in Galicië en tjonge wat is het hier mooi wandelen. De dorpen waar ik door kom zijn zeer armoedig maar de natuur is hier meer dan rijk. Ik heb geprobeerd het op de foto te zetten maar die zijn nooit zo mooi als in het echt. Als je hier om 6 uur 's morgens de nevel in het dal ziet hangen en de vogeltjes hoort fluiten dan wordt je vanzelf helemaal "geppie" zoals de Spanjaarden dat op z'n Engels zeggen. De beklimming van de Cebreiro was een hele kluif, alleen bedankt voor het duimen. Nu ik in de laatste 100 km zit stikt het hier van de Spanjaarden die alleen dat stuk afleggen, dat is nl minimaal vereist voor een Compostella. Het is echt druk op de camino en vooral in de herbergen. Ik ben heel benieuwd hoe het weerzien met Bert zal zijn, ik kijk er erg naar uit. We laten jullie dus nog even in spanning wanneer het zal zijn...

1. Jitty:
    23 juni 2014
    Ik wens jullie een super-weerzien <3!! Bijnabijna....
  2. Josje Groot-v.d. Brandt:
    23 juni 2014
    Spannend hoor, zal een geweldig weerzien worden, dat kan niet anders na zo een tijd zonder elkaar. Succes de laatste kilometers en geniet van elkaar straks. Nog heeeeel even en het is zover:-)
  3. Rolanda:
    23 juni 2014
    Bijna bijna ..... Na zoveel kilometers en bijna 90 dagen is het dan zover !!!!
    Geniet vooral van elkaar en alles eromheen !!!
    Groeten Rolanda
    En als jullie thuis komen maken wij zeeeeer diepe buigingen
  4. Marja:
    23 juni 2014
    Oh jullie zijn er bijna, dat wordt een feestje, ik schat in dat bert ook all THE way gaat morgen, hij heeft haast; wil bij jou zijn xxxxx
  5. Martijn en Laura:
    23 juni 2014
    Bijna, bijna!! Geniet van het weerzien!!
  6. Irma en Fons:
    Beste Bert en Annelies,

We hebben nog niet eerder gereageerd via deze weg, maar hebben altijd wel met belangstelling en bewondering jullie reis blogs gelezen.
    Een super prestatie van jullie beiden!
    Nu de laatste loodjes nog, maar ook die gaan vast lukken.
    Een heel mooi weerzien na een lange tijd zonder elkaar toegewenst en geniet er samen van !

Irma en Fons Temmink
  7. Margreet:
    Dag Annelies en Bert,

heb jullie verslagen/verhalen met bewondering gelezen. Wat een avontuur! Wat zal het raar zijn om nu al zo dicht bij elkaar te zijn, maar nog niet samen. Heel snel wordt dat nu weer 'live'. Geniet daarvan en het bereiken van de eindbestemming van deze bijzondere tocht. De hectiek van nl komt vast ook snel weer. Hopelijk nog even tijd om samen van rust en stilte te genieten op de eindbestemming! Enjoy!!
  8. Wil metske:
    23 juni 2014
    Wat ffijn dat je er haast ben, maar vooral dat je jouw bertje weer gaat zien. Geef hem een dikke knuffel. Ik ben supertrots op jullie
    mams xxx
  9. Doreen van der Lit:
    24 juni 2014
    Wauw, bijna! Dat zal fijn zijn zeg, om elkaar eindelijk weer te kunnen zien! Ik kan me voorstellen dat jullie gewoon lekker doorfietsen en lopen nu, des te sneller je weer samen bent. Geniet van de laatste tocht(en)!
  10. Josien:
    24 juni 2014
    Wat goed! Dat heb je dan toch maar mooi gedaan zeg!
  11. Jo Cortenraad:
    25 juni 2014
    Ik ben toch een beetje veel jaloers om deze prestatie.
    Heeft lang op mijn lijstje gestaan.
    Kom op ondanks dat de laatste loodjes het zwaarst zijn.