Regen

8 april 2014 - Liart, Frankrijk

Op de foto's van vandaag kan je goed zien hoe het landschap inmiddels is veranderd en dat het over is met het mooie weer. Vandaag regen. Mijn Gortex jas werkt perfect, wind en waterdicht, dun en broeit niet. Geld meer dan waard. Van de blaren heb ik geen last meer tijdens het lopen nu ik ze doorgeknipt en afgeplakt heb. Wel was het tape nat toen ik net mijn sokken uit deed. Mijn boeren verstand zegt " gewoon laten zitten die tape, niks meer aan doen" , maar ik weet het niet helemaal zeker. Zijn er blaren experts onder jullie? Graag een reactie dan. Het was lastig om onderdak te vinden voor vannacht want in het gebied waar ik nu loop zijn weinig chambre d'hotes. Het is hier niet erg toeristisch. Uiteindelijk heeft een oude dame mij in haar auto naar een ander dorp gereden waar er wel 1 was ( die kilometers moet ik dus morgen extra lopen...). Ik was haar erg dankbaar, zelf was ze ook naar Santiago geweest. Ik zit nu aan de warme chocomelk om weer warm te worden. Ik heb nog niet aan rust dagen gedacht eigenlijk. Wil gewoon het liefst lekker lopen. Heb niet echt een schema, weet dus ook niet of ik voor loop. Slecht in te schatten wat je per dag loopt, hangt sterk van de omstandigheden af. Vandaag veel wind, dan ga je niet hard. Gisteren veel bos, dat houdt ook op. Is wel mooi om door 't bos te lopen. Vandaag kon ik lekker van me af kijken, dat is ook handig, dan zie je de buien in de verte al aan komen. Bedankt weer voor jullie berichtjes en aanmoedigingen.

1. Josje Groot-v.d. Brandt:
    8 april 2014
    Hoi Annelies, Jammer dat het nu regent, maar ja je moet alles meemaken en als je er goed op gekleed bent valt het misschien ook wel mee zolang het tenminste niet stortregent:-) Ik vindt het ongelofelijk knap van je dat je dit onderneemt, petje af. Ik heb helaas geen verstand van blaren dus hier kan ik je niet bij helpen. Ik vind het leuk om door middel van jou verhalen dit een beetje mee te maken. Veel succes maar weer. xx Josje
  2. Jitty:
    8 april 2014
    Hier ook de hele dag regen, dus je mist niks ;-)
    Goed bezig met al die kilometers!! Veel sterkte met de blaren; daar heb ik helaas geen goede tips voor. Succes morgen weer; fijn dat je wederom een dak boven je hoofd hebt gevonden! Groetjes!
  3. Wim mus:
    8 april 2014
    Sterkte gewenst met de blaren ook namens Alie.
    Chambre d'hôtes klinkt wel een beetje deftig voor een voettocht naar S. de C.
    Er zijn toch wel pastories onderweg ?
    Wel goed dat je voor de hele tocht gaat. De meesten beginnen ergens in Zuid Frankrijk.
    groet
    Alie - Wim Mus
  4. Ilse:
    8 april 2014
    Dat is inderdaad weer heel ander uitzicht, leuk dat je zoveel verschil zit onderweg.
    Zet 'm op verder, je gaat al zo goed:)!
    Ben trots op je, Liefs!
  5. Janneke:
    8 april 2014
    De blaar moet je wel regelmatig schoonmaken en met ontsmettingsmiddel behandelen, als hij eenmaal doorgeprikt is. Anders kan het ontsteken. En dan goed met een pleister en steriel gaasje afdekken. Zo staat het tenminste op de apothekerssite.
    Leuk dat de tocht afwisselend met bos en weidse uitzichten. Een beetje regen lijkt me prettiger om in te lopen dan wanneer het erg warm is, van het lopen zelf word je ook al warm. Maar liever droog natuurlijk! Lukt het frans praten een beetje of kun je engels met de mensen praten?
  6. Henk:
    Goed bezig Annelies.
    Dapper hoor, doorlopen met zulke joekels van blaren.
    Als het goed is ga je nu het kale gedeelte van Frankrijk in. Straks ga je weer verlangen naar de bossen
  7. Hendrikjan en caroline:
    Beste annelies,
    Toevallig sprak ik vandaag mijn collega die heel veel wandelt. Zij rade compeed af. Blaren komen door warmte en vocht. Probeer je voeten zo droog mogelijk te houden. Misschien kun je een dag met sandalen zodat je voeten minder vochtig worden, moet t niet regenen nstuurlijk. Blaren wel doorprikken anders knappen ze en wordt je voet vochtig.
    Dit was wat ze zij.
    Veel succes verder en een rustdag kan natuurlijk ook.....
  8. Irene:
    8 april 2014
    Ha lieve zus, leuk om je enthousiaste verhalen te lezen, fijn dat het allemaal goed verloopt:-) en hoe gaat het met je reiskarrtje voor je bagage? Loopt dat goed? Ook door het bos? Heel veel succes! Je bent een dapper mens!!!
  9. Louise:
    9 april 2014
    Hopelijk blijft het de komende dagen droog,beter voor je voeten.Fijn dat je een goede jas hebt gekocht!Nu die rot blaren nog zien weg te krijgen.regelmatig Betadine en inderdaad sandalen,maar dat is als je door het bos moet ook niet handig,ook i.v.m teken.Hopelijk vind je weer goede slaapplekken!!!
  10. Gerrard:
    9 april 2014
    Hallo!!

Mooie omgeving inderdaad, erg stoer om met zulke blaren door te lopen!! Ik heb beter weer besteld voor je dus dat komt goed!! Succes weer!!!

XX Gerrard