Santiago

26 juni 2014 - Santiago de Compostela, Spanje

Het is eindelijk zover! We zijn weer herenigd. Ik (Annelies) was gisteren om 10 voor 10 bij de kathedraal en heb daar tot kwart over 11 op Bert zitten wachten. Inmiddels stond het plein vol aangekomen pelgrims, fietsen, toeristen, bussen, living statues, toeristentreintjes en duiven dat hij moeite had mij te ontwaren in de massa. We vonden elkaar erg mager maar waren verder weer snel aan elkaar gewend. Eerst hebben we gewoon een hele poos op een bankje gezeten, als verliefde tieners hand in hand en om 12 uur zijn we naar de pelgrimsmis geweest. Het zwaaiende enorme wierookvat wat door 6 man getrokken werd was erg indrukwekkend. In de middag hebben we onze Compostella opgehaald. Bert is nog gematst door de Hollandse dame daar want hij had geen 20 stempels... Hij heeft overigens vandaag nog het gevoel dat zijn fietszadel nog in zijn kont staat en ik heb constant t gevoel dat ik iets mis op mijn rug. In een Spaans eet tentje hebben we tapas gegeten, maar we hebben t niet laat gemaakt want onze lijven zijn moe (waren ook om 5 uur al op). Al met al vonden we de reis zeer de moeite waard, maar nu gaan we een klein reisje maken met z'n tweetjes in plaats van alleen. Op de terugreis gaan we nl een paar dagen stoppen in Parijs. Vandaag nemen we de bus naar Finesterre (het einde van de wereld) en gaan we hier nog naar het postkantoor. Bert zijn fiets is inmiddels ingeleverd voor transport en we gaan nu met 1 rugzak verder. Tot ziens allemaal en bedankt voor jullie steun via deze blog!

1. Caroline:
    26 juni 2014
    Super! Wat een toppers zijn jullie! Ik heb veel respect. Geniet van komende dagen , het zal heel raar zijn niet meer zo te trekken zoals jullie laatste tijd gedaan hebben. Liefs en in juli. x
  2. Joop & Hedy:
    26 juni 2014
    Van Harte Proficiat met het bereiken van het einddoel! Wat zien jullie er stralend uit. De hartjes springen van mijn scherm. Geniet er maar lekker van, lijkt ons best heel emotioneel elkaar weer na zo'n reis te zien. Het is toch heel wat om samen zo'n prestatie op de landkaart te leggen. Even lekker genieten van Parijs en dan .... weer veilig naar huis. We zien jullie weer gauw!
  3. Josje Groot-v.d. Brandt:
    26 juni 2014
    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van het einddoel. Geweldige prestatie van allebei! En nu nog even lekker van elkaar genieten en van Parijs. Veel plezier en tot gauw.
  4. Josje Groot-v.d. Brandt:
  5. Jo Cortenraad:
    26 juni 2014
    Proficiat voor voor deze geweldige prestatie!!!!
    Gaan jullie loopfietsend naar Parijs?
    Voor jullie nu een peuleschilletje.
  6. Henk:
    GEFELICITEERD.....!!!!!
    Geweldig gedaan beiden, wat een prestatie.
    Geniet nu lekker van elkaar.
    Tot snel in Olst.
  7. Janneke:
    26 juni 2014
    Wat moet het geweldig zijn elkaar weer te zien. Even een heerlijke tijd nog samen voor het normale leven weer begint. Veel plezier, geniet en ontspan, en dan tot ziens straks in Deventer.
  8. Jitty:
    26 juni 2014
    Wat heerlijk! Geniet nog even lekker met z'n tweetjes!!
    Superprestatie van jullie allebei!
  9. Henk & Ellen:
    26 juni 2014
    Van harte gefeliciteerd jullie beiden met het volbrengen van deze bijzondere tochten.
    Jullie zijn ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring rijker. Mooi om nog lang van te genieten. Veel plezier in Parijs.
    Henk & Ellen
  10. Anneke Ketel:
    26 juni 2014
    Wat een prachtig één na laatste hoofdstuk van jullie tocht. Gefeliciteerd!
    En een hele fijne afsluiting, de komende dagen. Anneke en Hans Ketel
  11. Willie en Jan-Willem:
    26 juni 2014
    GEWELDIG !!!!!!.Jullie hebben het volbracht.Gefeliceteerd.Nog veel plezier in Parijs en tot ziens in Olst.Groeten Willie en Jan Willem.
  12. Frits:
    26 juni 2014
    Van harte gefeliciteerd. Wat een prestatie!
    Geniet er nog maar lang van.
  13. Josien:
    26 juni 2014
    Wat goed dat jullie het gehaald hebben! Geniet van jullie reis met zijn tweetjes!