Weer een kort stukje

3 april 2014 - Namen, België

Vandaag weer een kort stukje want ik zit dit op mijn telefoon te typen. Pfff. 34 km gelopen langs de Maas, tot aan Namen. Morgen verder naar Dinant. Ik wilde vandaag in de jeugdherberg slapen maar die zat helaas vol. De dame achter de balie was zo vriendelijk iemand op te bellen die ze kende die kamers heeft voor Pelgrims. Daar ben ik nu bij Thérèse Fontaine en haar man. Ze heeft net lekker voor ons gekookt. Soep vooraf ( ik gok broccoli soep) en daarna rijst spaghetti ( dus de vorm van spaghetti en de kleur van rijst) met een vegetarische saus ( pas de viande zei ze). Smaakte goed! Er is ook nog een pelgrim in huis, Rob genaamd. Hij is zaterdag vertrokken vanuit Sittard en heeft 4 maanden uitgetrokken voor de reis. Morgen slapen we allebei in het klooster van Leffe , dat wilden we allebei graag meemaken dus moesten we een keer van ons voornemen om niet te reserveren afstappen. Hij doet dat normaal ook niet. Daar zullen ze denk ik geen wifi hebben dus morgen geen verslag. Er wordt van de pelgrims verwacht dat ze deel nemen aan de vespers en zo. Lijkt me leuk. Vandaag eigenlijk weer teveel gelopen, 34 km. Morgen wordt t minder gelukkig. Dan 25. Mijn onderbenen worden steeds roder, is de combi van warmte en veel lopen. Heb ik altijd als ik in de zomer wandel. Ik zag dat iemand bij de reacties had geschreven dat het 1600 km is naar Santiago. Dat is t misschien hemelsbreed maar mijn route is toch echt 2300 km. Daarvan heb ik er nu dus ongeveer 130 opzitten. Het is trouwens heel leuk om al jullie reacties te lezen. Morgen schijnt het een bewolkte dag te worden maar wel 20 graden. Mooi wandelweer dus. Wat weer betreft heb ik absoluut geen klagen. Ik ga stoppen als er af en toe een schrijffoutje in zit moet je t me maar niet kwalijk nemen, want t is lastig typen op de IPhone.

1. Josien:
    3 april 2014
    Ik vind het maar dapper dat je eraan begonnen bent! 2300 kilometer!!
  2. Josje Groot-v.d. Brandt:
    3 april 2014
    Ik vindt het ook dapper! ! Het is niet niks 2300 km. Ik heb veel bewondering voor je. Het lijkt me wel leuk om allemaal verschillende mensen te ontmoeten zoals jij nu doet. Maar zo alleen zou niets voor mij zijn. Leuk om je verslagen te lezen. Succes weer morgen. xx
  3. Rene Rijke:
    3 april 2014
    wel vol houden, de verslagen van jou zijn erg leuk het is zo'n belevenis dat je eenmaal mee mag maken. wij wensen jou een goede voet reis toe en de zegen van boven. René en Annie
  4. Hendrikjan en caroline:
    3 april 2014
    Leuk om te lezen hoor, in dinant lunch ik als ik naar mn zus rij. Aan de maas kun je even mooi zitten. Mooi dat je zo'n spontaan aanbod kreeg in je 1e verhaal na 40 km lopen. Wij moesten wel een beetje grinniken eigenlijk. Annelies die altijd alles
    graag in eigen hand heeft, leeft van de
    afhankelijkheid. En je ziet je vertrouwen wordt beloond. Knap dat je je er aan over durft te geven. En nou ff wat rustiger aan doen anders zijn je benen zo rood dat onderweg de stieren over het hek springen...Vriendelijke groet uit almelo.
  5. Hendrikjan en caroline:
    3 april 2014
    Trouwens ik zit net achter een Leffe, das ook toevallig. Proost.
  6. Ilse:
    4 april 2014
    Wat fijn om te lezen dat je toch steeds een goede slaapplaats hebt. Wat een gastvrije mensen allemaal.
    Het duimen voor goed weer heeft gelukkig geholpen, geniet er van! En let wel op je beentjes hoor, want die zien er behoorlijk pijnlijk uit!
  7. Louise:
    Knap hoor,nu al 130 km gelopen,nog maar 2170 te gaan haha
  8. Nanda:
    4 april 2014
    Hey Annelies! Wow, wat goed bezig al! Erg leuk om je verhalen tot nu toe te lezen, ga zo door. Ik zal niet altijd reageren, maar ik lees het wel hoor. Geniet van ALLES. xxx
  9. Janneke:
    4 april 2014
    2300 kilometer! De ervaringen die je onderweg opdoet lijken me geweldig, maar al dat lopen.... Ik vind het knap van je.
  10. Hermien:
    4 april 2014
    Hey Annelies. Het begin van een prachtige reis, in gedachten wandel ik af en toe een stukje met je mee.
    Genietze. KuZz vanaf Erve de Zeilker.