Bert

12 juni 2014 - Saint-Émilion, Frankrijk

8 juni.
Gister tot Amboise gefietst erg mooi om te fietsen ook gemakkelijk te doen met de kaart. Overnacht op een camping midden in de Loire. Weer erg warm. Vandaag tours gehad en morgen hoop ik Poitiers te bereiken. Onderweg nog een poosje met Hans opgefietst hij was niet door Parijs gegaan. De route komt bij Tours weer bij elkaar. Onze pelgrims problemen uitgewisseld, gelukkig heeft hij ook problemen met het lezen van de kaart. Het is soms erg onduidelijk. Ik moest nog een stukje naar de camping en Hans wilde nog verder. Sta ik bij de camping is hij gesloten!!! Dat is de tweede keer al. Dus rap weer op de route op naar de volgende camping. Helaas was de route onderbroken door de aanleg van een brug over de snelweg. Gewoon doen of het niet waar is en door fietsen natuurlijk. Verderop stond Hans al stil temidden van gebarende Fransen. Het was onmogelijk om door te fietsen en dus moesten we 6 km omfietsen. Het was wel over een berg heen natuurlijk. Gelukkig was er bij het volgende plaatsje wel een camping open. Dat was alleen 3 km verder. Bordjes kennen ze hier niet echt. Dus een willekeurige vriendelijk ogende Fransman de weg gevraagd. Dat moet er hilarisch uit zien als ik de weg vraag. Sta toch elke keer weer versteld dat ik weer op de plek kom waar ik moet zijn.

1. Marcel H:
    12 juni 2014
    Dat is mooi Bert, dat je je gewoon weet te redden in het Frans. Waarschijnlijk ben je een natuurtalent. Het lijkt me enigszins verschrikkelijk om na een dag fietsen nog een berg over te moeten!