17 juni logrono Bert

17 juni 2014 - Logroño, Spanje

Gister in een bijna storm mijn tentje opgezet boven op een berg naast zo n opvang voor wandelaars en fietsers. Ik vergeet steeds de naam ervan. Had ook gewoon een bed kunnen nemen binnen. Maar ben nu een echte buiten man, dus dan slaap je ook buiten. Goed gegeten en weer wat andere pelgrims ontmoet en sta vandaag op dezelfde camping naast hun. Leuk weer een beetje aanspraak. Ging wel erg heen en weer het tentje gister maar goed geslapen.  Vandaag gelijk een goede start een helling van bijna 3 km. Dus gelijk klaar wakker. Halverwege de helling loop er een wandelaar voor me. Nu weet ik dat dat rare lui zijn die leven in een hele andere wereld en alles om hun heen vergeten. Deze was wel heel bijzonder. Ik rij nog geen 2 meter achter hem stop hij en gaat op z'n gemak een plasje doen. Vreemd. Veel wandelaars op en naast de weg vandaag dus oppassen geblazen, voor de wandelaars dan, want mijn ting ting van de bel is weg. Vandaag veel klim werk en heel lang op een oude snelweg gereden. Deze laten ze gewoon liggen en de nieuwe snelweg ligt 50 meter verder. Alles aan de oude snelweg staat er ook nog maar dan leeg. Een compleet tankstation helemaal verscholen achter onkruid. Zelfs op ritten naar huizen die er niet meer zijn liggen er nog, soms zelfs nog met het stopbord. Bij het info centrum voor pelgrims werd ik er bijna uitgezet omdat ik een Nederlander ben gelukkig had ik mijn stempel al voor ik dat zei. Zou die agent dat gister ook geweten hebben? Gewoon aan houden om te jennen, dat zal het zijn. Morgen weer wat klim werk en dan ben ik in Belorado.

1. Henk:
    19 juni 2014
    He Buitenman, goed bezig..!!
    Ja, rare jongens die wandelende pelgrims.

Ga zo door, dappere buitenman.
  2. Louise:
    19 juni 2014
    Haha leuke verhalen zeg!!zie het soms al voor me!